خودرو سنگین

کشنده مرسدس بنز اکتروس نسل 5 یا MP5

در سپتامبر سال 2018 مرسدس بنز، اکتروس پرچمدار خود را در هانوفر آلمان معرفی کرد. این پرچمدار تغییرات بصری داشته و بجای آینه از دوربین استفاده شده که به اصطلاح Mirror Cam  گفته می شود. اکتروس در سال 2019 به اولین کامیبون مجهز به دوربین عقب تبدیل شد و این سیستم دید 360 درجه ای را به مقدار قابل توجهی بهبود بخشید و همچنین علاوه بر افزایش ایمنی، آیرودینامیک کامیون را هم افزایش داد.

نمای داخلی و خارجی اکتروس mp5

در نمای خارجی، اکتروس نسل 5  را می توان به واسطه چراغ های تابشی LED  انحنا دار و سیستم روشنایی Inteligent light تشخیص داد که به طور خودکار با نور محیط میزان روشنایی تغییر می کند و حتی مه شکن می شود که زیبایی دیداری کامیون را چند برابر کرده ولی نبود آینه ها، مقداری کامیون را از حالت متعارف خارج کرده است و در بقیه موارد تفاوت چندانی با اکتروس نسل 4 ندارد.

اما در نمای داخای و کابین شاهد تفاوت های زیادی هستیم به گونه ای که در نگاه اول شگفت زده می شویم. نمایشگرهای آنالوگ به کلی حذف شده و جای خود را به یک نمایشگر 10 اینچی دیجیتال مستطیلی داده که وضعیت کامیون از جمله دور موتور، فشار پمپ باد، سرعت سنج و … رابه صورت دیجیتال نشان داده می شود. از طرفی بر روی دو ستون جلو کابین 2 نمایشگر وجود دارد که تصاویر دوربین ها را به راننده نشان می دهد و قابلیت تنظیم شدن، ضد بخار و … را دارند.

mp5
benz mp5
داشبورد ام پی فایو
کابین mp5

    امکانات رفاهی و فنی کشنده اکتروس نسل پنج

    اکتروس نسل جدید از نظر ایمنی و آسایش به میزان قابل چشمگیری افزایش پیدا کرده و یکی از مهم ترین سیستم های موجود بر اکتروس، سیستم Active Drive Assist است که در بزرگراه ها و معابر شهری رانندگی را آسان کرده و بر خلاف سایر سیستم ها که فقط در یک محدوده سرعت معین عمل می کنند، امکان رانندگی نیمه اتوماتیک در سرعت های مختلف را به راننده می دهد که برای اولین بار در یک کامیون تجاری مورد استفاده قرار گرفته و این سیستم برای کنترل ترافیک در جاده از رادارها و دوربین خود استفاده می کند. این سیستم مانع از نزدیک شدن بیش از حد کامیون به وسیله نقیله جلویی شده و با استفاده از ترمز و گاز  این فاصله معین را حفظ می کند که برای بزرگراه و جاده 50 الی 70 متر و در معابر شهری 5 الی 2 متر است.

    اکتروس نسل 5 در مقایسه با نسل قبل در بزرگراه ها 3 ٪ سوخت کمتری مصرف می کند و با پیمودن مسافت متوسط سالانه 120.000 کیلومتر، هزینه عملیاتی پایین تری را در بر دارد.در این نسل هم از کابین های نسل های قبلی استفاده شده که با محورهای مختلف قابل تولید است.

    در این نسل از دو پیشرانه OM471 12.8 لیتری 6 سیلندر خطی با خروجی 421  الی 530 اسب بخار و گشتاور 2100 الی 2600 نیوتن متر یا پیشرانه OM473 15.6 لیتری 8 سیلندر خطی با خروجی 517 الی 627 اسب و 2600 الی 3000 نیوتن متر گشتاور استفاده شده است که با همان گیربکس اتوماتیک 12 سرعته پاور شیفت همیشگی قدرت را به چرخ های منتقل می کند.

    mp5 مشکی و سبز
    کشنده بنز یژ
    داشبورد و کابین mp5

    اکتروس mp5 آبی

    mp5ls

    اکتروس لاینر

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      همچنین ببینید
      بستن
      دکمه بازگشت به بالا