کامیون های بنز؛ سری sk و mk
کامیون های سری SK و MK در سال 1988 در جهت کاربری های عادی و حتی بارگیری های سنگین طراحی شده بودند و اولین نسل آنها از سال 1988 الی 1994 عرضه شدند و نسل دوم آن در سالهای 1994 الی 1998 وارد بازار اروپا شدند.
مشخصات ظاهری کامیون سری sk
این کامیون ها در نمای جلویی و جانبی کابین، دارای یک جلو پنجره مشبک و حاشیه شیب دار با مساحت زیاد است که با بادشکن کابین یکپارچه شده است.
و بطور کلی با 6 نوع کابین: S، M، L، GR، GR-Euro، L-Euro عرضه می شد . کابین ها نیز از ارتفاع ( 1.55 تا 2.10 متر) در دسترس بودند. از سال 1992 کشنده های LS1844 و LS1944 مجهز به کابین Euro Cab شدند که جادارتر و راحت تر از کابین های قبلی بودند و ارتفاع داخلی این کابین ها 2.10 متر بود.
مشخصات فنی کامیون بنز sK
کامیون های سری SK دارای موتورهای دیزلی توربو شارژر خطی یا V شکل بودند که قدرت خروجی 170 اسب بخار الی 435 اسب بخار را ایجاد می کردند.
در سال 1989 یک موتور دیزلی 14.6 لیتری V شکل با کد OM442 با قدرت خروجی 492 اسب بخار به ناوگان SK اضافه شد که آن زمان قدرتمندترین کشنده جهان SK 1748 LS V8 بود و با این پیشرانه توانست در سال 1990 عنوان بهترین کامیون دنیا را به نام خود ثبت کند.
کامیون های کشنده سری SK از نسخه های 1417 تا 2244 موجود بود. همچنین کشنده های ویژه (6*6 و 4*6) 2653 LS و 3850 (8*4) با وزن ترکیبی 410 تن که مجهز به پیشرانه دیزلی OM424A V12 با قدرت خروجی 500 الی 520 اسب بخار موجود بودند. نسخه های کمپرسی ویژه هم با 5 محور (4*10) 5035 ساخته شده اند.
به طور کلی محموعه سری SK و MK شامل 55 مدل اساسی با 14 الی 35 تن وزن ناخالص کشنده با محدوده قدرت 165 الی 530 اسب بخار و محور بندی (2*4 تا 8*8) بودند.
علاوه بر این ها 14 نوع فاصله بین محورها، 24 نوع نسبت دنده گیربکس و
کشنده های سری SK و MK دارای نسخه های سبک وزن 1417 و 1424 می باشد که به عنوان یک استثناء در کلاس کاربری سنگین وزن قرار دارند. وزن ناخالص این 2 مدل از برخی کشنده های سبک وزن کمتر است ولی شاسی سنگین تر و ضخیم تری دارند که موجب می شود بار های سنگین را تحمل کنند.