خودرو سنگین

بررسی کشنده رنو پریمیوم

کشنده رنو پریمیوم در سال 1996 وارد بازارهای جهانی شد و تا سال 2013 نیز تولید می شد. این کشنده جهت کاربری های سبک و مسافت های کوتاه طراحی شده بود از این جهت رقبای اصلی آن کشنده هایی همچون آکسور، داف CF و ولوو FM می باشد.

رنو پریمیوم یک کشنده سبک، ارزان و مقرون بصرفه بود که بسیار مناسب شرکت های حمل و نقلی در جهان بود.

این کشنده با دو کابین Day Cab و Sleeper Cab  به تولید می رسید.

مشخصات ظاهری کشنده رنو پریمیوم

از آنجایی که کشنده پریمیوم مقرون بصرفه طراحی شده است در نتیجه هزینه چندانی برای ظاهر بیرونی و داخلی آن نشده است و کشنده ای بسیار ساده است که صرفا برای حمل و نقل کوتاه، مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال در سال 2005 این کشنده در قطعاتی همچون؛ جلوپنجره، سپر، بادگیر و چراغ های جلو تغییر کرد.
فضای داخلی نیز دچار تغییر شده است و  پانل ابزار بر روی داشبورد به روز شده است همچنین صندلی‌ها، تزئینات و تختخواب تغییر یافته اند. سرعت سنج کشنده از حالت عقربه ای به فرمت دیجیتال تغییر پیدا کرده است.

رنو پرمیوم قرمز
رنو پرمیوم سفید
رنو پرمیوم کمپرسی
پرمیوم کانتینر
رنو پرمیوم تانکر
فضای داخلی رنو پرمیوم
نمای داخلی رنو پرمیوم
رنو پرمیوم سفید کمپرسی

    مشخصات فنی کشنده رنو پریمیوم

    رنو پریمیوم در هنگام عرضه از دو پیشرانه  9.8  و 11.1 لیتری بهره می برد که البته کاربری کشنده تنها از پیشرانه 11.1 استفاده می کند. این پیشرانه 385، 340 و 400 اسب بخار قدرت خروجی دارد.

    کمی بعد کمپانی رنو یک پیشرانه 11 لیتری Dci اصلاح شده را با کیفیت یورو 6 را رونمایی کرد که قدرت 420 اسب بخار قدرت داشت و بین رانندگان هم پیشرانه بسیار محبوبی بود.

    سال 2005 رنو پریمیوم با پیشرانه 10.8 لیتری یورو 4  با کد Dxi وارد بازار شد که بر اساس پیشرانه 9 لیتری ولوو FM بود. این پیشرانه به دنبال مشارکت فرانسه و سوئد و استفاده از سیستم SCR ، قدرتی برابر 320، 380، 410 و 480 اسب بخار داشت.

    در سال 2009 نیز رنو پیشرانه Dxi را به سطح آلایندگی یورو 5 ارتقا داد  و به قدرت های 380، 430 و 460 اسب بخار رسید.

    در ابتدا رنو پریمیوم از دو گیربکس بهر می برد؛ گیربکس 18 سرعته BI8 مجهز به شیفت خودکار VBT و گیربکس ساده 9 سرعته دستی.که گیربکس اتومات بصورت اختیاری قابل سفارش است.

    در سال 2000 رنو با استفاده از گیربکس های ZF توانست سیستم های کروز کنترل و ترمز ریتارد را بر روی رنو پریمیوم عملیاتی کند.

    در نهایت در سال 2005 یک گیربکس اتوماتیک AS-TRONIC رونمایی و ارائه شد. این گیربکس حاصل شراکت رنو و ولوو بود. در واقع یک گیربکس I-Shift فرانسوی بود که به پیچیدگی و قدرت I-Shit سوئدی نمی رسید. با این حال رانندگان از این گیربکس رضایت داشتند.

    کشنده پریمیوم (Premium Long Distance)

    چنین کامیون هایی نیز قبلاً توسط شرکت های MAN، DAF و Mercedes ساخته شده اند. اکنون زمان رنو است.

    رنو تراکس پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی تیم اتومبیلرانی اروپا در سال 2010 این نسخه را به یادگار با تعداد محدود تولید کرد. Premium Long Distance که به دلیل عملکرد حمل و نقل جاده ای و مصرف کم خود مشهور است، به عنوان یک کشنده 4*2 (یا 6*2 برای بازار انگلستان) مجهز به موتور11 لیتری  DXi  با قدرت 460 اسب بخار و گیربکس I-shift فرانسوی است.به این دلیل نسخه ویژه پریمیوم در مسافت های طولانی بکار گرفته می شود .

    Premium Long Distance

    رنو Long Distance

    نمای داخلی Long Distance

     

    تغییرات ظاهری این کشنده، شامل دکوراسیون بیرونی “Rault Trucks Racing” با یک آفتابگیر قرمز، به علاوه فرمان چرمی، روکش صندلی های خاص و فرش است و  همچنین رینگ‌های آلومینیومی به همراه آرم‌های شرکای رنو، که اعتبار رقابتی به این کشنده می‌دهند.

    فضای داخلی کابین نیز از سبک مشابهی برخوردار است! روکش صندلی‌های خاکستری با طراحی خاص و همچنین فرمان با چرم کامل قرمز رنگ، به راننده این حس را می‌دهد که فرمان یک وسیله نقلیه بسیار خاص را بر عهده دارد.

    هر وسیله نقلیه همچنین دارای پلاک “قهرمان اروپا” می باشد. علامت “01” که نماد تاج قهرمانی اروپا است، به وضوح در بالایدرب های کابین و جلو پنجره دیده می شود.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا