خودرو سنگین

معرفی و بررسی کشنده دیما

کشنده دیما (Jac Gallop K7)

JAC اولین نمونه اولیه از نسل جدید خودرو سنگین Gallop K7 را در سال 2015 ارائه کرد، اما این کشنده در سال 2017 وارد بازار شد. Gallop K7 با یک کابین بازسازی شده مجهز به ظاهر منحصر به فرد شیک و فضای داخلی بسیار بهبود یافته است. از فناوری های الکترونیکی MAN، گیربکس ZF AMT و ترمزهای تمام دیسکی استفاده می کند، K7 متعلق به سریGallop  است.

کمپانی جک با تست 3 میلیون کیلومتری تحت شرایط شدید مختلف و تست آن در بازار در برخی از کشورها، اطمینان بالا و عملکرد خوب Gallop K7 در جاده ها  را تضمین می کند.

مشخصات ظاهری کشنده دیما

بخش فناوری کمپانی JAC با مرکز مهندسی Magna Steyr در اتریش و موسسه تحقیقات مهندسی خودرو در چین، برای بهبود آیرودینامیک Gallop K7 همکاری می‌کند. طراحان، تحقیق و توسعه K7 را به طور کلی بهینه کرده اند. از سازه‌های بیرونی مانند سقف، پیشانی ضد آفتاب گرفته تا شکل داشبورد که تشابه زیادی به اکتروس نسل چهارم دارد.

مقاومت هوای کشنده GALLOP K7 15 درصد کاهش یافته است که همین امر منجر به 7 درصد کاهش مصرف سوخت می شود. کف کابین نیز مسطح طراحی شده است. ارتفاع کلی کابین به 3.85 متر رسیده است. این کابین بر روی 4 بالن بادی قرار گرفته است رانندگی نرم و راحتی را برای راننده آن فراهم می کند.

این کشنده در ایران با نام دیما مونتاژ می شود و تنها با محور بندی 4*2 ارائه مشود. در صورتی نسخه اصلی چینی با محور بندی 4*6 است.

کشنده دیما از سال 1400 توسط شرکت دیما (مایان) مونتاژ و عرضه بازار شد.دیما در حال حاضر یکی از برترین کشنده های چینی در ایران است.

جهت مقایسه بهتر می توانید بررسی و معرفی کشده های چینی همچون؛ فاو، فوتون و دانگ فنگ (البرز) را مطالعه کنید.

کشنده دیما نقره ای
کشنده دیما سفید
کشنده جک k7
کشنده مونتاژی سفید دیما
داشبورد دیما
نمای داخلی کشنده دیما

    مشخصات فنی کشنده دیما

    کشنده جک از دو پشرانه کامینز 11.8 لیتری  ISGe3-490 و ISGe3-430 بهره می برد. پیشرانه اول 490 اسب بخار قدرت  و 2300 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه کیفیت آلایندگی یورو 6 EEV  دارد. این همان پیشرانه ای است که بر روی دیما قرار دارد.

    پیشرانه دوم 430 اسب بخار و  2000 نیوتن متر گشتاور دارد و آلایندگی آن یورو 3 است. در بخش جعبه دنده کشنده جک از دو گیربکس می تواند بهرمند شود. یک گیربکس 16 سرعته دستی zf و دیگری گیربکس 12 سرعته AMT  اتوماتیک. البته کشنده دیما تنها با گیربکس اتوماتیک ارائه می شود.

    سایر مشخصات فنی کشنده دیما

    کشنده دیما از نظر تجهیزات الکترونیکی به نسبت سایر کشنده های چینی دست بالاتری را دارد. از سیستم های نصب شده بر دیما می توان به ABS، SCR، EBS، کنترل پایداری الکترونیکی، ریتارد 5 مرحله ای و سنسور فشار باد تایر اشاره نمود. از مهمترین امکانات دیما سیستم ESS (مدیریت رفتار راننده) است که در واقع هشدار در مواقع خروج از مسیر و فاصله طولی خیلی کم با خودرو جلویی می باشد.

    سیستم تعلیق در محور جلو فنر شمش است ولی در محور عقب بالن است. ترمز در محور عقب و جلو دسیکی هستند و ار سیستم ضد لغزش SCR/TC بهره می برد.

    ظرفیت مخزن های  سوخت دیما 1200 لیتراست و مجهز به مخزن 60 لیتری ادبلو نیز می باشد.

    از سری تجهیزات دیگر کشنده دیما می توان به سیستم مدیریت رفتار راننده (ESS) کروز کنترل رابط کاربری غربیلک فرمان قفل دیفرانسیل بخاری درجای هوا به هوا قطع کن باتری در داخل و خارج از اتاق زاپایس بند و لاستیک زاپاس آفتابگیر داخلی و خارجی اتاق اشره کرد.

    مشخصات کشنده دیما
    طول کشنده 6.2 متر
    عرض کشنده 2.5 متر
    ارتفاع کل 3.85 متر
    فاصله بین دو محور 3.9 متر
    وزن خالص کشنده 7.4 تُن
    حداکثر وزن مجاز بر محور جلو 7.5 تُن
    حداکثر وزن مجاز بر محور عقب 4 تُن
    حداکثر وزن ناخالص کشنده 18 تُن
    ظرفیت مخزن سوخت 1200 لیتر (2 مخزن)
    مدل پیشرانه کامینز ISGe3 لیتری
    قدرت پیشرانه 490 اسب بخار
    گشتاور پیشرانه 2300 نیوتن متر در دور 1100
    گیربکس ZF 12TX2621TD

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا