بررسی و معرفی کشنده رنو T
رنو تراکس تی مجموعه ای از کامیون های سنگین تولید شده توسط رنو تراکس است. این کامیون در 11 ژوئن 2013 به نمایش در آمد و تا پایان سال 2013 نیز معرفی شد.
این کشنده در 23 سپتامبر 2014، در نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان در هانوفر به عنوان کامیون بین المللی سال 2015 انتخاب شد.
رنو، آخرین تولیدکننده بزرگ اروپایی است که از پیشرانه های یورو 6 در خودرو های خود استفاده کرد و برخی قطعات رایج آن نیز از سری جدید ولوو FH استفاده می شود، اما طراحی این کشنده به عنوان یک الهام از رنو مگنوم محسوب می شود و گامی رو به جلو برای رتو تراکس است.
مشخصات ظاهری کشنده رنو T
Renault Trucks T یک خودروی منحصر به فرد است و به نوعی راندمان و مصرف سوخت رنو Premium و راحتی و اعتبار رنو مگنوم را در خود دارد.
رنو T با چهار نسخه کابین مختلف و عرض 2.5 متر، محیط کار و استراحت عالی را برای رانندگان در مسافت طولانی ارائه می دهد. کابین Day Cab، Sleeper Cab، High Sleeper Cab نسخه High Sleeper Cab دارای یک کف کاملاً مسطح است. در طراحی صندلیها دقت زیادی صورت گرفته است که میتوان آنها را با فرم بدن راننده تنظیم کرد. این صندلی ها کاربر پسندتر و راحت تر هستند و سطح راحتی عالی را در طولانی ترین سفر ارائه می دهند.
فضای داخلی T به گونه ای طراحی شده است که می توان با چرخاندن صندلی شاگرد فضای بین راننده و تختخواب را افزایش داد.
طبقه بالایی دارای یک نردبان یکپارچه است که در صورت عدم نیاز می توان آن را تا حدی به عقب جمع کرد و از فضای ذخیره سازی اضافی آن، استفاده نمود.
مشخصات فنی کشنده رنو T
رنو برای کشنده T، دو پیشرانه شش سیلندر یورو 6 ارائه را می دهد، 11 لیتری DTI 11 با قدرت خروجی 380، 430 و 460 اسب بخار و 13 لیتری DTI 13 440، 480 و 520 اسب بخار.
Renault Trucks T از یک گیربکس اتوماتیک Optidriver 12 سرعته استفاده می کند.
در مورد موتورها، رنو تراکس T دارای موتورهای یورو 6 DTI 11 و DTI 13 است. کل مجموعه به گیربکس اتوماتیک Optidriver مجهز شده است که اکنون دارای یک سیستم مدیریت تعویض دنده جدید است. رنو T همچنین دارای یک سیستم کنترل هوا کاملاً جدید (واحد کنترل الکترونیکی هوا یا EACU) و یک پمپ فرمان جریان متغیر برای بهبود مصرف سوخت است. . با جدا نمودن مسیرهای الکتریکی از مسیر های هیدرولیک در بدنه خودرو،( برق در سمت راست و هیدرولیک در سمت چپ)، تعمیر و نگهداری آسان تر شده است.ظرفیت مخزن دیزل نیز در برخی نسخه ها تا 1475 لیتر است.
رنو تراکس از پیشرانه های یورو 5 خود به عنوان پایه ای برای توسعه پیشرانه های جدید یورو 6 DTI 11 و DTI 13 استفاده کرد. همچنین تصمیم گرفت فناوری SCR را بهینه سازی کند. پیشرانه های اصلی، که قبلاً به دلیل کارایی و مصرف سوخت کم خود شناخته شده بودند، دستخوش تغییرات اساسی شدند که بیش از 50٪ از طراحی آنها را شامل می شد. سیستم SCR بازنگری شد و کارآمدتر شد. استفاده از مواد جدید در ساخت آن باعث بهبود عملکرد کاهش کاتالیزوری و کاهش موثر انتشار NOx شد. در حال حاضر به فیلتر ذرات نیز مجهز شده است.
نسخه های محدود کشنده رنو T
رنو تراکس هم مانند سایر برند ها تعدادی نسخه محدود از کشنده های خود تولید کرده است.
رنو T به تنهایی 5 نسخه ویژه و محدود دارد.
T High Edition، T High Renault Sport Racing، T High Mundial Edition، T High 520 “Real Steel، T High Edition – Team Alpine
این کشنده ها در بین سالهای 2016 الی 2018 عرضه شدند و تنها در برخی از امکانات و قدرت پیشرانه، با نسخه اصلی تفاوت دارند.