خودرو سنگین

معرفی کشنده ولوو اف اچ نسل چهار

چهارمین نسل ولوو FH در سال 2012  طراحی و معرفی شد که از هر لحاظ با نسل های قبلی خود متفاوت و متمایز است. امروزه مصرف سوخت یکی از اولویت های شرکت های حمل و نقل است که البته به لطف سیستم I-See کمپانی ولوو، شرکت های حمل و نقل می توانند مصرف سوخت خود را تا 5 درصد برای هر وسیله نقلیه کاهش دهد که این صرفه جویی سوخت، برای این نسل از ولوو FH به عدد 410 لیتر در سال رسیده است.

چهارمین نسل ولوو در سال 2014 موفق شد تا عنوان بهترین کامیون سال را به نام خود ثبت کند.

مشخصات ظاهری ولوو  fh نسل چهار

کابین کشنده به همراه سیستم های هشدار دهنده جدید و بهبود در سیستم تعلیق محور جلو و عقب از جمله تغییراتی هستند که موجب شده اند تا پایداری کشنده تا 50 درصد بهبود یابد. این نسل از ولوو FH اولین کامیون سنگین جهان است که سیستم تعلیق محور جلو آن مستقل (IFS) است که به همراه سیستم فرمان جدید ولوو ، توانسته اند تا سواری و هندلینگ کامیون به طور چشمگیری بهبود ببخشند. سیستم IFS بدین معنی است که چرخ های جلو دارای سیستم تعلیق مفرد و مستقل از هم دارند و حرکات یک چرخ بر چرخ دیگری اثری نخواهد داشت. این سیستم مدت ها است که بر خودروهای سواری و اتوبوس ها اجرا شده است.

fh500 نسل چهار
ولوو اف اچ 750 سفید
volvo fh750 blue
داشبورد اف اچ نسل چهار
ولوو اف اچ 750 مشکی
نمای داخلی اف اچ نسل چهار

    این نسل در نمای ظاهری نیز دسخوش تغییر شده است و در نمای جلو کابین قاب جلو پنجره حذف شده و بطور هماهنگ با قسمت پایین سپر یکپارچه شده است که یا بصورت استیل براق و یا بصورت فیبر کربن مشکی رنگ، وجود دارد. چراغ ها نسبت به نسل های گذشته تیز تر شده است و نمای خارق العاده ای را به کامیون عطا کرده است. در فضای داخلی کابین نیز موارد همچون، داشبورد و تریم رنگی جدید و متفاوت را داریم.

    با تغیییراتی که صورت گرفته کابین به اندازه 1 متر مکعب بزرگتر شده است و ستون های A بگونه ای تغییر کرده اند که موحب کاهش دید راننده نشوند و در عین حال به فضای کابین بیافزاید. این امر موجب شده تا 300 لیتر فضای ذخیره سازی در کابین افزایش یابد.

    همچنین طراحی و ساخت صندلی راننده بهبود پیدا کرده است و علاوه بر راحتی و آسایش راننده، با تغییر جایگاه آن موحب افزایش دید راننده نیز شده است و در کنار این مورد نیز سطح شیشه جلو کابین مقداری افزایش داشته است. طراحی آینه ها نیز بگونه ای است تا حدالمقدور نقاط کور پوشش داده شوند. همچنین به لطف سیستم فرمان پویای ولوو، راننده می تواند فرمان را نسبت به نسل های قبل تا 20 درجه بیشتر زاویه دهد و حتی بتواند به راحتی با یک انگشت فرمان را بچرخاند. امکانات رفاهی نیز بگونه ای  در داشبورد و پنل آن تعبیه شده تا به راحتی در دسترس راننده باشد.

    ولوو نسل چهار آبی
    ولوو fh red
    volvo fh 500 2017
    نمای داخلی ولوو fh نسل چهار
    ولوو اف اچ سبز 2018
    نمای داخلی ولوو نسل چهار اتومات

      مشخصات فنی ولوو اف اچ نسل چهار

      این نسل بطور کلی با 3 پیشرانه D13، D11 و D16 مجهز می شوند که تنها در کاربری کشنده آن از پیشرانه های 13 و 16 لیتری استفاده می شود و کاربری های کمپرسی و باری و … از پیشرانه 11 لیتری بهره می برند. پیشرانه D11 می تواند قدرت 380 الی 460 اسب بخار تولید کند.

      ولوو FH به پیشرانه های D13D و D16E یورو 6 مجهز است که پیشرانه 13 لیتری آن توان تولید 420 الی 500 اسب بخار با گشتاور 2100 الی 3000 نیوتن متری را دارد و پیشرانه 16 لیتری آن نیز، توان 580 الی 750 اسب بخار با گشتاور 3200 الی 3700 نیوتن متر را خواهد داشت.همچنین کمپانی ولوو در سال 2016، بعد از 23 سال استفاده از انژکتورهای قدیمی در پیشرانه D13، توانست تغییری در این مورد ایجاد کند و نسل جدید این پیشرانه را با انژکتورهای جدید با کد D13C ارائه کند.

      انتقال قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک  I-Shift نسل دوم با مکانسیم کلاچ گیری دوزمانه صورت می گیرد. Volvo trucks اولین کمپانی است که گیربکس اتوماتیک را با عملکرد گیربکس های دستی (دو بار کلاچ گیری) طراحی و استفاده می کند.

      از جمله مواردی که موجب افزایش کارایی پیشرانه ها و کاهش اثرات مخرب محیطی آن شده است، استفاده از سیستم گردش و تصفیه مجدد گازهای خروجی موتور (سیستم EGR) و سیستم سوخت رسانی Common Rail و سیستم کارآمد Turbocompound می باشد.

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      همچنین ببینید
      بستن
      دکمه بازگشت به بالا